FAQ

Orders
Betalingen
Verzending
Retourneren, omruilen en terugbetalingen.
Promoties & kortingen
Producten & voorraad
Duurzaamheid & CSR
Amsterdam store
Orders
1.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst. Wat moet ik doen?

-+

Vergeet niet in je spam-inbox te kijken. Daarnaast kan het soms enkele uren duren voordat de bevestigingsmail in je inbox verschijnt. Als je deze na 2 uur nog niet hebt ontvangen, stuur dan een e-mail naar customerservice@stieglitz.nl.

2.

Kan ik mijn geplaatste order annuleren?

-+

Helaas kan je een bestelling niet annuleren omdat deze bijna direct wordt verzonden. Maar je kunt de item(s) wel retourneren binnen 30 dagen na ontvangst en een volledige terugbetaling ontvangen. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant.

3.

Ik heb een verkeerd of kapot item(s) ontvangen. Wat moet ik doen?

-+

In de zeldzame gevallen dat je een defect artikel ontvangt of het verkeerde item(s), neem onmiddellijk contact met ons op via customerservice@stieglitz.nl en voeg foto's van de items toe. We zullen je zo snel mogelijk helpen met een passende oplossing voor het probleem.

Betalingen
1.

Welke betaalmethodes accepteert Stieglitz?

-+

We accepteren betalingen via iDEAL, Bancontact en Sofort. We accepteren ook Visa, MasterCard, American Express en betalingen via PayPal, Apple Pay en Google Pay. Alle transacties zijn veilig en versleuteld. We slaan je creditcardgegevens niet op.

2.

In welke valuta kan ik betalen op Stieglitz.nl?

-+

Op Stieglitz.nl kan je betalen in Euros (€).

3.

Het lijkt erop dat mijn betaling is geweigerd. Wat moet ik doen?

-+

Als je problemen hebt met de betaling, neem dan contact op met je bank of de uitgever van je kaart.

Verzending
1.

Nederland

-+

Gratis verzending voor bestellingen boven de EUR 120 en gratis omruilingen.

Verzending voor bestellingen onder de EUR 120: EUR 5,95, levering binnen 1-2 werkdagen.

2.

Belgie & Duitsland

-+

Gratis verzending voor bestellingen boven de EUR 120 en gratis omruilingen.

Verzending voor bestellingen onder de EUR 120: EUR 5,95, levering binnen 1-3 werkdagen.

3.

Rest van de EU

-+

Verzendkosten voor alle bestellingen: EUR 7,95

Levering binnen 3-6 werkdagen.

4.

UK

-+

Verzendkosten voor alle bestellingen: EUR 7,95

Levering binnen 3-6 werkdagen.

Douane- en invoerrechten zijn voor eigen rekening.

5.

USA & Canada

-+

Verzendkosten voor alle bestellingen: EUR14,95

Levering binnen 3-7 werkdagen.

Douane- en invoerrechten zijn voor eigen rekening.

6.

Rest van de wereld

-+

Verzendkosten voor alle bestellingen: EUR 19,95

Levering binnen 3-7 werkdagen.

Douane- en invoerrechten zijn voor eigen rekening.

7.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

-+

Bestellingen geplaatst voor 19.00 (Central European Time) van maandag t/m zaterdag worden op dezelfde dag verzonden.

Let op: gedurende extreme drukte zoals de uitverkoop periode kunnen er uitzonderingen plaatsvinden waarbij je order maximaal 1 werkdag later verzonden wordt.

8.

Kan mijn bestelling naar een postbusadres worden verzonden?

-+

Nee, helaas verzenden we niet naar postbusadressen.

9.

Why hasn’t my order arrived within the indicated delivery time?

-+

Helaas komen incidentele vertragingen voor bij elke vervoerder. Dit ligt buiten de macht van Stieglitz. Echter doen wij, en onze vervoerders, er alles aan een bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.

Tijdens uitverkoopperiodes, speciale aanbiedingen of vakantieseizoenen kan de levering iets langer duren dan normaal.

Retourneren, omruilen en terugbetalingen.
1.

Wat is jullie retour procedure?

-+

Je bent welkom om artikel(en) van je online bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren of om te ruilen. Items moeten ongedragen en ongewassen zijn, met alle labels nog bevestigd en in hun originele verpakking. We bieden gratis omruilingen binnen de EU*

De kosten voor een retourlabel beginnen vanaf EUR 5,95 voor EU-landen.

Zie uitgebreide informatie hier.

2.

Hoe retourneer ik mijn item(s)?

-+

Registreer de items die je wilt retourneren of omruilen en genereer je retourlabel op https://stieglitz.nl/returns. *

Houd er rekening mee dat alleen items die via de bovenstaande link zijn geregistreerd, kunnen worden terugbetaald. Het samenvoegen van bestellingen is helaas niet mogelijk.

Je bent welkom om artikel(en) van je online bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren of om te ruilen. Items moeten ongedragen en ongewassen zijn, met alle labels nog bevestigd en in hun originele verpakking.

We bieden gratis omruilingen binnen de EU*

De kosten voor een retourlabel beginnen vanaf EUR 5,95 voor EU-landen. Voor alle landen buiten de EU kun je de kosten en belastingen in jouw land raadplegen.

Indien je een verkeerd of beschadigd item hebt ontvangen, stuur dan een e-mail met een beschrijving en foto van het probleem naar customerservice@stieglitz.nl en zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

3.

Hoe retourneer ik mijn artikel(en) gratis?

-+

Registreer de items die je wilt retourneren of omruilen en genereer je retourlabel op https://stieglitz.nl/returns. *

Je ontvangt een gratis retourlabel en we sturen jou de nieuwe maat direct op indien beschikbaar.

Je kan je artikel(en) ook gratis retourneren in onze winkel in Amsterdam.

*Niet wereldwijd beschikbaar. Bekijk uitgebreide informatie over omruilingen hier.

4.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

-+

Je ontvangt een terugbetaling binnen 21 werkdagen na ontvangst in ons magazijn. Het geld zal worden terugbetaald via dezelfde betaalmethode die oorspronkelijk is gebruikt voor de aankoop. Het kan in sommige gevallen 1-2 werkdagen duren voordat de terugbetaling zichtbaar is op je account, afhankelijk van de betaalmethode en bank. 

5.

De retourperiode van 30 dagen is verstreken, kan ik mijn bestelling nog steeds retourneren of omruilen?

-+

Helaas is dat niet mogelijk. Als er een speciale reden is waarom je het artikel niet binnen de 30-daagse retourperiode hebt geretourneerd, neem dan contact op met customerservice@stieglitz.nl voordat je je bestelling retourneert, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.

6.

Kan ik artikelen die tijdens de uitverkoopperiode zijn gekocht retourneren?

-+

Ja, je kunt de artikelen die je tijdens uitverkoopperiodes hebt gekocht retourneren. Houd er rekening mee dat retourzendingen alleen kunnen worden verwerkt met een bon of ontvangstbewijs.

7.

Kan ik artikelen die zijn gekocht met een speciale promotiecode retourneren?

-+

Ja, die korting was een cadeau van ons aan jou. Houd er rekening mee dat een kortingscode niet nogmaals gebruikt kan worden als de actie periode afgelopen is of enkel beschikbaar voor eenmalig gebruik.

Promoties & kortingen
1.

Mijn kortingscode werkt niet. Wat moet ik doen?

-+

Kortingscodes zijn hoofdlettergevoelig, dus kopieer en plak deze precies zoals je deze hebt ontvangen. Kortingscodes kunnen slechts één keer worden toegepast in een bestelling.

2.

Kan ik verschillende kortingscodes combineren?

-+

Nee het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te combineren. Kortingscodes zijn doorgaans alleen geldig op items tegen de volledige prijs, tenzij anders vermeld.

Producten & voorraad
1.

Wat als mijn flared broek of palazzo te lang is?

-+

Al onze flared broeken palazzos kunnen tot -10 cm in lengte worden aangepast zonder dat de flared pasvorm verloren gaat.

We bieden een gratis service in de winkel waar we jouw flared broek of palazzo met zorg aanpassen. Voordat je de service boekt, adviseren we je om ze binnenstebuiten te wassen op 30 °C en niet in de droger te doen.

Klaar? Maak hier je afspraak met onze kleermaker: BOEK JE AFSPRAAK.

2.

Ik ben niet zeker over de maat die ik moet bestellen. Kunnen jullie mij adviseren?

-+

Wij bieden gestandaardiseerde lichaamsafmetingen voor elke maat in de maattabel die zichtbaar is op elke productpagina. Hierdoor kun je schatten welke maat je nodig hebt. Mocht je nog steeds onzeker zijn en hulp nodig hebben, helpen we je graag verder. Neem contact met ons op via customerservice@stieglitz.nl.

3.

Hoe kan ik mijn Stieglitz-artikelen verzorgen?

-+

Je kunt de verzorgingsinstructies voor elk kledingstuk vinden op de waslabels aan de binnenkant van onze producten. Volg de instructies zorgvuldig op om ervoor te zorgen dat je lang kunt genieten van je Stieglitz-artikelen.

4.

Het artikel dat ik heb ontvangen ziet er iets anders uit dan op de websitefoto. Hoe is dit mogelijk?

-+

Veel van onze allover-prints worden met de hand ontworpen in ons Atelier in Amsterdam. Met vakmanschap zorgen we er voor dat elk artikel uniek is. We kunnen niet garanderen dat de print precies wordt geplaatst zoals het eruitziet op de website. Echter, we kunnen wel garanderen dat elk item met liefde en zorg wordt gemaakt volgens de hoogste kwaliteitsnormen.

5.

Het artikel dat ik wil kopen is niet op voorraad. Komt het weer op voorraad?

-+

Gelieve je in te schrijven voor de wachtlijst op de productpagina. Je ontvangt een e-mail of whatsapp melding als het weer op voorraad is.

Duurzaamheid & CSR
1.

Waar staat Stieglitz wat betreft duurzaamheid?

-+

We praten graag met onze klanten over duurzaamheid. Voor ons is duurzaamheid eerder een reis dan een eindbestemming, wat betekent dat we erkennen dat we het niet van de ene op de andere dag kunnen bereiken. We nemen stap voor stap maatregelen om onze milieubelasting te verminderen. We zijn voortdurend op zoek naar manieren binnen onze toeleveringsketen om onze CO2-voetafdruk te verkleinen. Tot nu toe hebben we alle generieke katoen in onze collectie vervangen door biologisch katoen. Voor meer uitgebreide informatie over onze stappen in duurzaamheid kun je hier meer vinden.

2.

Wat voor materialen gebruikt Stieglitz?

-+

Alle materialen zijn te vinden op elke productpagina en op het waslabel binnenin elk kledingstuk. Al het katoen dat we gebruiken is biologisch. Momenteel werken we eraan om al onze synthetische vezels te vervangen door gerecyclede synthetische vezels. Binnenkort zullen we overstappen van generieke viscose naar LENZING™ ECOVERO™. De productie van LENZING™ ECOVERO™-vezels genereert tot 50% lagere emissies en waterimpact in vergelijking met generieke viscose. Lees hier meer over LENZING™ ECOVERO™.

3.

Waar produceert Stieglitz haar producten?

-+

Wij produceren onze artikelen in Turkije, Griekenland, Noord-Macedornie, Pakistan, China en India. Meer informatie hierover kun je hier vinden.

4.

Hoe betrekt Stieglitz de lokale bevolking van de plaats waar een collectie door geïnspireerd is?

-+

Met inspiratie uit de hele wereld zijn we toegewijd aan het betrekken van de lokale bevolking en het respecteren van hun culturen. Vanaf onze SS21-collectie werken we samen met lokale vrouwen om speciale limited-edition lijnen te creëren die exclusief voor Stieglitz worden geproduceerd. Op deze manier kunnen we authentieke kennis en vakmanschap opnemen en tegelijkertijd een platform bieden voor hun creaties onder onze klanten.

Amsterdam store
1.

Wat zijn jullie winkeladressen en openingstijden?

-+

STIEGLITZ Experience AMS
Wolvenstraat 23
1016 EN Amsterdam

Openingstijden:

maandag:        gesloten
Dinsdag:         10:00 - 18:00
Woensdag: 10:00 - 18:00
Donderdag:      10:00 - 18:00
Vrijdag:            10:00 - 18:00
Zaterdag:      10:00 - 18:00
Zondag:        12:00 - 17:00

Email: storeAMS@stieglitz.nl

2.

Kan ik online bestellingen retourneren of omruilen in de AMS-winkel?

-+

Ja, je kunt online bestellingen retourneren en omruilen in onze AMS-winkel zonder extra kosten. Je ontvangt een eventuele terugbetaling via de gebruikte betaalmethode.

3.

In-store naaiservice

-+

Wil je je flared broek of palazzo laten inkorten?

Al onze flared broeken palazzos kunnen tot -10 cm in lengte worden aangepast zonder dat de flared pasvorm verloren gaat.

We bieden een gratis service in de winkel waar we jouw flared broek of palazzo met zorg aanpassen. Voordat je de service boekt, adviseren we je om ze binnenstebuiten te wassen op 30 °C en niet in de droger te doen.

Klaar? Maak hier je afspraak met onze kleermaker: BOEK JE AFSPRAAK.